Wednesday 8 July 2015

Rezeki itu datang dengan berbagai cara



Mudahnya Menjemput Rezeki


Hampir 3 bulan aku menggunakan Garam Aura Rezeki





Ini adalah kisah yang terjadi padaku seminggu lepas.


"Semalam aku seperti biasa membuka facebook untuk update status. Terdengar deruman mesin pemotong rumput, rupanya jiran sebelah telah mengupah seseorang untuk membersih kawasan lamannya termasuk memotong dahan-dahan pokok didepan rumahnya.

Sebenarnya aku dah banyak hari tengok-tengok rumput yang agak panjang dibahu jalan memasuki pagar rumahku. Dalam hati duk fikir-fikir macam mana nak buat dan nak mengupah siapa ya..
Ya lah aku masih baru disini. 

Bila aku melihat melalui tingkap rumah aku, mereka dah hampir selesai membersihkan kawasan rumah jiran aku. Dalam kepala nak sangat mengupah dia orang tapi aku tidak tergamak untuk keluar rumah kerana mereka lelaki.

Aku membiarkan saja , masih terdengar mesin rumput itu dan sehinggalah tidak mendengar lagi bunyi mesin rumput. Ini bermakna kerja-kerja mereka telahpun selesai.

Jam telah menunjukkan pukul 3 petang, seperti biasa aku akan balik berbuka umah mak . Alangkah terkejutnya aku bila aku keluar untuk pulang ke rumah mak aku,
aku dapati rumput dibahu jalan didepan rumah aku siap dipotong.
Aku ingat pihak Bandaraya yang bersihkan, tapi hanya rumah aku dan jiran sebelah sahaja yang dipotongnya.

Subhanallah! aku mengucap panjang kerana apa yang aku fikirkan Allah telah tunaikan serta merta. Aku bersyukur sangat .
Rezeki itu bukanya wang segalanya tetapi merangkumi segala aspek. Apa yang terjadi padaku pun adalah rezeki allah."

Banyak sebenarnya apa yang telah berlaku pada saya, harap bersabar menunggu untuk saya kongsikan disini, dilain hari bila saya berkesempatan. 

Boleh dapatkan info,juga boleh bercerita apa masalah anda hadapi untuk meredakan tanggungan atau bebanan yang dihadapi tuan / puan dari saya terus. In Shaa Allah saya akan menjadi pendengar terbaik. Tiada apa-apa caj untuk bercerita atau untuk mendapat INFO.
Boleh dapatkan Garam Aura Rezeki dari saya whatsapp atau call ke 0105487126. 

No comments:

Post a Comment